Ser mycket bra ut!
Använder du lite sikaflex i kopplingen mot sittbrunnen?
Självlänsventil Guidi Alex non stick full flow valve
Moderator: Moderator
- johan swe-1870
- Global moderator
- Segelnummer: 1870
- Båtnamn: InFinit
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Självlänsventil Guidi Alex non stick full flow valve
Tack för alla glada tillrop!
Sittbrunnens studsar smorde jag med Sikaflex innan jag trädde på slangen. Det blir kletigt och besvärligt, men där är nog inget annat att välja på. Det ska ju helst vara tätt!
Dessa plaststudsar verkar vara en del av däcket och har nog laminerats vid tillverkningen. Diametern på studsen tilltar ju närmre sittbrunnen man kommer. Därför värmde jag slangänden hemma i kokande vatten och vidgade den till rätt mått längst upp innan jag tog den till båten och kapade till längden. Utan det hade jag inte fått på slangen mer än halva studsens höjd.
Det ska monteras slangklämmor där nere mot slangnippeln. Jag tappade lusten igår. Med kletig Sika överallt var det lättast att göra minsta möjliga och bara köra hem.
Fortsättning följer!
Sittbrunnens studsar smorde jag med Sikaflex innan jag trädde på slangen. Det blir kletigt och besvärligt, men där är nog inget annat att välja på. Det ska ju helst vara tätt!
Dessa plaststudsar verkar vara en del av däcket och har nog laminerats vid tillverkningen. Diametern på studsen tilltar ju närmre sittbrunnen man kommer. Därför värmde jag slangänden hemma i kokande vatten och vidgade den till rätt mått längst upp innan jag tog den till båten och kapade till längden. Utan det hade jag inte fått på slangen mer än halva studsens höjd.
Det ska monteras slangklämmor där nere mot slangnippeln. Jag tappade lusten igår. Med kletig Sika överallt var det lättast att göra minsta möjliga och bara köra hem.
Fortsättning följer!
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit
- johan swe-1870
- Global moderator
- Segelnummer: 1870
- Båtnamn: InFinit
- Has thanked: 118 times
- Been thanked: 81 times
- Kontakt:
Re: Självlänsventil Guidi Alex non stick full flow valve
Jag sätter dit slangklämmor på nipplarna, kapar till spindelförlängarna och monterar de blå vreden och sätter dit mitt specialbeslag:
Det är precis lagom med spel i hålet för att kompensera vinkelfelet.:
Nöjd kan jag åla ut ur det trånga utrymmet och beskåda resultatet.
Det går mycket lätt att vrida på rattarna för att öppna och stänga ventilerna.
Nu är det bara att hoppas att allt är tätt när båten sjösätts.
Det är precis lagom med spel i hålet för att kompensera vinkelfelet.:
Nöjd kan jag åla ut ur det trånga utrymmet och beskåda resultatet.
Det går mycket lätt att vrida på rattarna för att öppna och stänga ventilerna.
Nu är det bara att hoppas att allt är tätt när båten sjösätts.
Johan Winberg, SWE 1870 InFinit